پایه

دانشگاه پزشکی و داروسازی یولیو هاتیه گانو

دانشگاه پزشکی و داروسازی یولیو هاتیه گانو Iuliu Hațieganu شهر کلوژ-ناپوکا رومانی

دانشگاه پزشکی و داروسازی Iuliu Hațieganuیولیو هاتیه گانو (به رومانیایی: Universitatea de Medicină și Farmacie Iuliu Hațieganu، یا به اختصار UMF Cluj) در شهر کلوژ-ناپوکا رومانی قدیمی ترین موسسه آموزش پزشکی در ترانسیلوانیا رومانی می باشد. این دانشگاه بیش از 6000 دانشجوی ملی و بین المللی، 2400 رزیدنت و همچنین بیش از 1100 استاد و محقق دارد و توسط وزارت آموزش رومانی به عنوان «دانشگاه تحقیقاتی و آموزشی پیشرفته» طبقه بندی شده است. این دانشگاه به افتخار دانشمند مشهور Iuliu Hațieganu نامگذاری شده است.


کنفرانس دانشجویان پزشکی و پزشکان جوان Medicalis هر ساله در این دانشگاه برگزار می شود و سالانه بیش از 800 شرکت کننده بومی و بین المللی را به خود جذب می کند. این کنفرانس که یکی از محبوب ترین و مشهورترین کنفرانس ها برای دانشجویان پزشکی و پزشکان جوان در رومانی می باشد، شامل ارائه شفاهی، بخشی برای ارائه پوستر، کارگاه ها و سخنرانی های متخصصان مجرب است.

کتابخانه این دانشگاه با نام والریو بولوگا (Valeriu Bologa) در سال 1949 تأسیس شد و عضو «انجمن اطلاعات بهداشت و کتابخانه‌های اروپا» است. این کتابخانه دارای بیش از 300 هزار کتاب و مجله به زبان های رومانیایی، انگلیسی و فرانسوی می باشد.

تاریخچه

آموزش عالی در شهر کلوژ-ناپوکا به سال 1581 برمی گردد. تحصیلات دانشگاهی به تدریج توسعه یافت و رشته ها و تخصص های مختلف تحصیلی به تدریج به وجود آمده اند که در میان آنها، پزشکی نقشی اساسی داشته است. به این ترتیب، «مدرسه پزشکی و جراحی» در کلوژ در سال 1775 تأسیس شد که چشم‌ ‌پزشک مشهور ایوان پیواریو-مولنار (Ioan Piuariu-Molnar) از مدرسین آن بود. در سال 1816، «مدرسه پزشکی و جراحی» به «مدرسه عالی پزشکی و جراحی» ارتقا یافت.
«دانشکده پزشکی مجارستان» در همان ابتدای تاسیس دانشگاه فرانتس جوزف درشهر کلوژ-ناپوکا در سال 1872 تاسیس شد. بین سال های 1888 و 1901 کلینیک ها و ساختمان های دانشکده در خیابان میکو – که امروزه به عنوان خیابان کلینیک‌ها شناخته می‌شود – ساخته شدند. پس از اتحاد ترانسیلوانیا با رومانی، آموزش پزشکی و داروسازی دچار تحول بزرگی شد.
در سال 1919، «دانشکده پزشکی رومانیا» به عنوان بخشی از دانشگاه برتر داچیا تأسیس شد. اولین رئیس دانشکده، یولیو هاتیه گانو بود که متعاقباً به عنوان رئیس این دانشگاه منصوب شد. با نوآوری های وی، رشته های جدیدی از جمله سمیولوژی، رادیولوژی، طب دندان یا ستوماتولوژی به وجود آمده اند که اولین رشته های تحصیلی پزشکی در رومانی بودند.
در همان زمان، پروفسور گئورگه بیلاسکو (Gheorghe Bilaşcu) در کلوژ اولین رشته طب دندان یا ستوماتولوژی را در رومانی تأسیس کرد. بین سال‌های 1919 و 1934، گروه داروسازی به دانشکده پزشکی نیز اضافه شد. مستقل شدن دانشکده پزشکی و داروسازی در سال 1948 نقطه عطفی در آموزش پزشکی و دارویی در رومانی بود. این دانشکده پنج گروه پزشکی عمومی، اطفال، طب دندان، داروسازی و بهداشت را شامل می شد.
از سال 1990، آموزش پزشکی و دارویی در کلوژ به سرعت توسعه یافت. در همان سال دانشکده پزشکی و داروسازی به «دانشگاه پزشکی و داروسازی» تغییر نام داد و در سال 1992 این دانشگاه به نام پزشک مشهور یولیو هاتیه گانو Iuliu Hațieganu تغییر نام داد و امروزه با این نام شناخته می شود.

دانشکده های دانشگاه Iuliu Hațieganu

دانشگاه یولیو هاتیه گانو امروزه به دلیل افزایش قابل توجه پذیرش دانشجویان خارجی به عنوان یک موسسه آموزش عالی بین المللی شناخته می شود و تعداد دانشجویان بین المللی مقطع فوق لیسانس افزایش قابل توجهی داشته است و به همین دلیل فضاهای آموزشی مدرنیزه شده اند و چندین فضای آموزشی جدید نیز ساخته شده است. دانشجویان دانشکده پزشکی این امکان را دارند که در مدرن ترین فضای آموزشی تحصیل کنند و همچنین در دوره هایی که در لکچر روم های مجهز برگزار می شود شرکت کنند.

دانشکده پزشکی

دانشکده پزشکی برنامه های تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای پیوسته و دستیاری و همچنین آموزش مداوم پزشکی را ارائه می دهد.

چهار رشته ارائه شده در مقطع کارشناسی (undergraduate) عبارتند از:

پزشکی به مدت شش سال
پرستاری به مدت چهار سال
رادیولوژی و تصویربرداری پزشکی به مدت سه سال
Balneophysiokinetotherapy و Recovery به مدت سه سال

در این دانشکده 11 برنامه کارشناسی ارشد یک یا دو ساله نیز ارائه می شود.

دانشکده پزشکی 12 گروه و 69 رشته را شامل می شود.

  • علوم مورفولوژی
  • علوم کارکردی
  • علوم مولکولی
  • پزشکی جامعه
  • داخلی
  • تخصص های پزشکی
  • جراحي
  • تخصص های جراحی
  • مادر و بچه
  • نوروساینس
  • انکولوژی
  • آموزش پزشکی

دانشکده دندانپزشکی

آموزش دندانپزشکی پیشینه دیرینه ای در رومانی دارد چرا که این دانشکده اولین گروه آموزش علوم پزشکی بود که در کشور تأسیس شد.

دانشکده دندانپزشکی 4 گروه و 13 رشته را شامل می شود:

جراحی فک و صورت و رادیولوژی
ادنتولوژی محافظه کارانه
توانبخشی دهان
پروتز و مواد دندانی

دانشکده داروسازی

دانشکده داروسازی دومین دانشکده آموزش عالی علوم پزشکی بوده است که پس از اتحاد رومانی در شهر کلوژ تأسیس شده است. به دلیل افزایش چشمگیر دانشجویان رومانیایی و بین المللی، این دانشکده همواره پویایی و تنوع روش های آموزشی از اهداف خود می داند. به دنبال این افزایش در تعداد دانشجویان بین المللی رشته داروسازی همچنین برنامه تحصیلی را ارائه می دهد که 3 سال اول منحصراً به زبان فرانسوی یا انگلیسی تدریس می‌شود.

دانشکده داروسازی 4 گروه و 21 رشته را شامل می شود:

علوم بنیادی با گرایش داروسازی
بیولوژی و محصولات طبیعی
اقدامات و تجزیه و تحلیل دارویی
تهیه دارو و قانون گذاری

اپلای و تحصیل در دانشگاه Iuliu Hațieganu

رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به دو زبان انگلیسی و فرانسوی در این دانشگاه ارائه می شوند.

شهریه تحصیل در رشته پزشکی سالانه 7500 یورو می باشد.

شهریه تحصیل در رشته دندان پزشکی سالانه 7500 یورو می باشد.

شهریه تحصیل در رشته داروسازی سالانه 7500 یورو می باشد.

نمرات دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک از معیار های اصلی ارزیابی اپلیکیشن ها برای گرفتن پذیرش در این دانشگاه می باشد. داوطلبان همچنین باید مدرک زبان معتبر بین المللی برای زبان انگلیسی یا فرانسه ارائه دهند.

گروه مهاجرت تحصیلی نوآوران دانش مفتخر است که صفر تا صد پروسه اپلای تا ویزا را برای شما داوطلبان گرامی انجام دهد.
www.noavarandanesh.com
www.europenter.ir
www.mdnd.ir
www.universityofpecs.ir
Majareestan.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *